Thursday, October 30, 2008

...No More...

...what is there to say...
...what is left to say...
...only prayers for a dear friend...

nak ckp byk2 pun aku tatau. aku tatau nk rasa ape, nk ckp ape, nk tulis ape. klu nk cite pasal rasa, bermacam2 rasa yg ada. tp, nk ckp rasa apa pun dah x guna, sbb aku x rasa papa. gosh, i hate dis kinda moments...

cuma, apa yg nak aku tulis... yg bg aku semangat, adalah drpd kata2 seseorg yg aku rasa patut utk dikongsi bersama...

there's no doubt dat one who live will leave some day. but da matter is when. tp again when shudnt be a question, sbb why shud we doubt or question da time for us to leave. wat da heck am i saying, dis isnt dat someone yg ckp, dis is my rambles, so just ignore me...

berbalik pada ape yg seseorg itu ckp... 'kita x sepatutnya sedih dgn pemergian seseorang, sbb itu tandanya Allah dah redha dan sayang pada orang tu. yang patut kita sedeh sekarang adalah diri kita. sebab itu Allah x ambil kita lg, Allah bagi peluang dan ruang utk kita tambah nilai amalan kita. selagi masih ada masa dan ruang ini, gunakan sebaik2nya. jgn sedihkan pemergian orang, sebab mmg Allah lebih menyayangi org yg dah pergi, Allah dh redha dgn amalan dan perbuatan org tu.jadi sekarang kita kena risaukn diri sendiri ni. layak ke nk mengadap Allah ni, redha ke Allah dgn diri kita ni, amalan kita ni berat ke mana?'...

ada sedikit penambahbaikan dan pengurangan dan penambah perisa pada ayat2 di atas. tp, mcm tula lebeh kurang apa yg dikatakn olehnya. jadi mmg betul jugak ape yg dikata. mcm yg selalu org ckp "Allah lebih sayangkn dia" bukan Allah tak sayangkn org2 yg belum pergi lg nih, yg belum pergi pun Allah sayang, jd itu sebab kite dpt masa tambahan. supaya kita dpt perbaiki diri, repair mana2 yg patut sebelum dpt bertemu dgn pencipta kite...

im no braniac, no maniac, just plain ordinary person tries to say sumthg. mana yg kurang, tolong repairkn, mana yg betul, tolong dgrkn. mana yg x betul, tolong abaikan...

akhir kata, terima kasih shikin sbb menjadi kawan yg best dan membuatkn hidup aku di uniten ceria dan bermakna. aku hrp kita dpt bertemu lagi sbb ko adalah seorg yg baik dan penuh dgn kebaikan dlm diri ko. sekarang ko dah bersama2 dgn org2 yg beriman dan di tempat yg lebih baik. semoga ko tenang, aku hadiahkn al-fatihah buat ko kin...


~ Al-Fatihah ~

No comments: