Pages

Monday, October 13, 2008

Mari Bercerita =)

Assalamualaikum... boo chak! yea yea saya tawu, dah lama sgt tak de cite baru. org lain pun raya jugak, update pun update jugak. tp saya nih, nk ckp beraya sakan x jugak. beraya x sakan pun x jugak. cuma xtaula pasal jari ni berat je nk menaip. so oklah, disebabkan dah janji dgn fara nk cite satu cite best, maka digagahi jua jari jemari nih menaip. so lets hear wat we wana hear ek =)


hmm, lets start up with da juiciest part of da story. yg lain-lain tu kemudian2 la kite cite ek. hmm, mcm mana nk cite ek, mcm malu (blush => blink blink, hihi) jap nk cite kt korang but sooner or later il be telling anyway, so okla hear my hart out ek...

brapa pjg mukadimah lah ni weh! ok, nak start cite la nih. hmm, boleh x start dgn tunjuk gmbr jap? then il elaborate here and there boleh kot? tp mcm malas je nk upload gmbr. maybe later? aiyo, bile mau cite nih? fine, fine im telling im telling!!!

bermula pada hari sabtu yg lalu mak ajak saya pegi teman mak pegi open house rumah cikgu nik. jadi pada pukul 10 saya dan mak pun pegila dgn kelisa ke rumah cikgu nik. kami tiba di sana lebeh kurang pada pukul 10.15. setibanya di sana, mak pun bersembang2 dgn kawan2 mak. cikgu nik sedang sebok menyediakan juadah2 dan sebagainya. saya pula duduk di suatu sudut bagaikan melukut di tepi tangga. jadi sementara menunggu mak dan kawan2 bersembang, saya pun berfikir mcm2 senario yg bakal menanti di rumah sebentar nanti.

setelah tuan rumah memberi lampu hijau utk menjamah juadah yg disediakan, saya pun menyedok nasi dagang dan lauk pauk dalam kuantiti yg sedikit (saya dlm proses memantang makanan, ingt lg x?) wlupn hati kecil saya asyik menyuruh saya menambah2 lg dgn sebyk yg mungkin, tp ketegasan jiwa mengatasi segalanya. jd, dlm ketegasan saya telah mengalah kpd kueh2 raya yg mmg sedap x hengat. akhirnya setelah bersalam-salaman kami mengundurkan diri. satu nada kedengaran dan satu pesanan ringkas telahku baca... "kak in, ble blk??zuhrin de kat rmh.." episod utama pun bermula...

bersambung...

bukannya xnk tulis lg, mestila sgt xcited nk cite dkt korang, tp skrang dah pun pukul 10, kain pun x sidai lg, baju pun x gosok lg, mcm mana pun kena stop dulula. kang cikgu dtg skolah lmbt pulak, x pasal2 lak kena tahan dgn pengawas hehe. nantila ek cikgu sambung cite, murid2 sile buat keje dgn baik, duduk diam2 sampai dah habis buat keje. klu tidak, x pasal2 cikgu bertukar jadi gaban pulak. till here, sgt sorry cite x abis. sementara tu, jaga diri baik2. klu jatuh bgn sendiri, tp cikgu akn bg sokongan utk kamu agar kamu dpt berdiri dgn teguh kembali!

No comments:

Lilypie Breastfeeding tickers
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers