Pages

Monday, October 27, 2008

Pay A Visit

this is da follow up from the previous post...
hari ni, aku dgn dibah pegi melawat shikin. ni adalah kali kedua bg aku, jadi perasaan sebak tu masih lg terkawal. aku xnkla cite details sgt sbb aku rasa korg pun sume dah melawat shikin, jd mehla kite sama2 doakn smoga shikin kembali tersenyum dan menjadi shikin yg kite sume kenal...

Semalam
aku pegi dgn h2b, tp sbb kami smpi awal sgt, kenala tunggu 1/2 jam dkt lobi. sbb aku xtau nk beli/pilih, jd my h2b yg belikn buah2an utk shikin, comel je. sambil tunggu dkt bwh, kitorg main i spy. nk dkt 12.30, dlm 12.20 mcm tu sume org, mcm2 jenis org dgn perangai dok tunggu nk serbu masuk...

bile aku smpi je dkt katil shikin, rasa sgt sebak. nk ckp dgn usna pun xleh. sedeh sgt tgk kawan yg sgt bubbly dan ceria berada dlm keadaan yg sgt sakit. aku borak2 dgn usna, usna yg cite keadaan kakak dier, ape yg terjadi sume.lps abis sembang dgn usna, aku bacakan yasin dgn harapan Allah dengar dan makbulkn doa buat kawanku, semoga shikin tenang, akn lebeh kuat dan tabah utk menghadapi dugaan ini.

lps habis bacaan yassin, aku minta diri dulu sbb dkt rumah ada satu event yg menanti. jadi dlm keadaan berat, aku janji dgn usna yg aku akn dtg lg esok sbb esoknya aku nk melawat lg sekali, tp kali nih dgn dibah.

lps salam2, aku pun pegi mencari h2b di tempat berehat. aku ternampak h2b dok bersembang dgn ayah shikin, ingt lg ayah shikin dgn aku. xyah perkenalkn diri pun. ayah shikin pun cite wat happen to shikin to zuhrin. so there's no need for me to explain da details to him. lps ckp2 dgn ayah shikin, again kena minta diri sbbkn event yg akn aku cerita on da next post ek...

Hari Ini
hari ni mulanya nak pegi melawat awal, tp disebabkn ada sedara buat rumah terbuka, terpaksala tangguhkn. dlm pukul 4 lebeh aku bertolak ke hospital. since dibah dah smpi, aku jupe die dkt lobi. masa kami smpi yg ada cume ayah, mak dgn adik shikin. mak shikin tgh syringekn mcm air. ayah shikin explain yg dah berapa hari asyik dripkn air je, xde nutrient yg masuk selain glucose jd shikin mcm lemah. so tgk mak shikin masukkn liquid tuh and usap2 kepala shikin afterward. mmg kasih ibu x ternilai, sayang sgt aku tgk mak shikin padanya. tp comel je tgk parent shikin time tuh. being her dad, ayah shikin ckp gantungknla tiub tu tinggi sket supaya masuk liquid td. tp as a nurse, im sure mak shikin knows wat she's doin. so mak shikin pun reply, 'ayahnya, dah masuk dah ni. susah nk ckp dgn yg bukan medic' - sumthg like disla da sentence...

from wat ive known, ayah shikin mmg sgt caring and syg pada shikin. skali tuh, sbb kete shikin x tutup lampu, kete xleh nk start. so bile bgtau ayah shikin, immediately after isya', ayah shikin dtg dgn jump startnye wayar tuh. and shikin pun penah cite yg masa die tgh study dlm bilik, ayah die dtg smbil bawakkn buah utk die...

all in all, in my mind constantly prays dat shikin will get better. i want her to be there on my happy day. we've promised to each other we're gona attend each other wedding day. so plz be strong and be there for me kin. ure stronger than u think and i know u can outwit dis battle. all my prayers are for you my dear friend. get well my dear, get well...

akhir kata, walaupun mood tgh sedeh, there's happy event occured. il be telling bout it on my next post. till here, take care and be good =)

No comments:

Lilypie Breastfeeding tickers
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers