Pages

Monday, July 21, 2008

Banyaknya...

hurmmm, klu baca blog org lain, it seems dat their lives resolve in coding, programming, meeting such and such. but in here, in the meanwhile, my writing is about my adorable murid2. so klu asyik tercerita pasal budak2 nih je, harap bersabarla ek, sbb aku pun xde cite lain nk cite. lagipun, sbb utama aku nk bercerita sbb xnk kepala penuh dgn diorg. jadi besarlah harapan sekiranya dapat bercerita dgn korang pasal budak2 ini.

hari nih mau cite ape ek?overall PEKA lagi 4 org x siap lagi out of 3 class = 138. so ada 138 reportla yg kena ditanda. so far, byk buku2 nota dan latihan budak2 dah pun ditanda. buku yg nak dibagi ke ketua bidang pun dah dibagi. plus dis week pun ada ujian julai, woohoo!!! seronok sbb satu sekolah ni will be in dead silent!!! sgt silent till you cn hear your own breath!!!

umm, i just dont get it when parents blaim the teachers if for example they are not informed by their children outrages behaviour at school. bukankah menjadi tanggungjawab ibu bapa tanya pd anak2 diorg n perihatin dgn surat2 amaran yg dah pun dipos ke rumah? for goodness sake, dlm kelas all the teachers kena control +/- 45 students. banyak x hengat tuh!!!! diorg ni pulak suka wat komplot nak memekak kt blakang. berapa kali suruh diam pun buat x heran je, kang ada yg nk kena baling dgn kasut. so to those, plz stop pointing fingers dkt cikgu2 sbb cikgu2 mmg x larat nk entertain budak yg sorang itu. the teachers had given their fullest attention and intention to the class. plz dnt add up stress n burden to the teachers. instead, jgnla bg muka sgt dkt anak2. klu diorg buat salah, tolong jgn nk backing anak2 itu, sbb lagila diorg naik syeh nanti...

for the past weeks, aku buat rules yg jgn bwk mende2 terlarang masuk makmal, klu x sume kena rampas. diorg bg alasan jadah pun, sorry il take it anyway. adik aku pun ckpla yg aku nih kejam. i know im being mean, tp budak2 nih bolehla amik balik at the end of the school year. aku pun mmg x sampai hati nk rampas, its just dat aku xnk aku yg kena blame klu meja2 kt makmal ni kena conteng. aku boleh back hand balik kata yg murid2 ku itu sume x bwk liquid, marker, highlighter and bla la la la la....

smpi hari nih, barula aku perasan yg byk gile dah aku rampas. dah nak penuh karung plastik tu. dasat jugak aku nih ek? tp skrang aku pun dah cool down, klu budak2 ni bwk, aku cuma x bg diorg pki terang2an. mcm sorok2 bwk gitu. sbb aku tgk bukan diorg yg conteng, siap mengadu lagi ada. ada sekali tuh budak kelas mana ntah, mmg conteng melampau betul, lucah sgt! aku tgk pun geli giler. aku pun bgtaula sofea, pembantu makmal, minta die cucikn. so budak2 ni pun dah pahamla kenapa sume mende tuh xleh dibawa masuk ke makmal. slalu jugakla aku round tgk diorg bawak ke tak. alhamdulillah, budak2 ni dah jadi baik orgnya. suka sangat =)

ada sket gmbr2 nk dipostkn, nantila diletakkn di sini. rasanya itu jerla kot bebelan kali nih. mau turun, nak borak2 dgn mak dgn abah. kepada sume, live life to the max =D

No comments:

Lilypie Breastfeeding tickers
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers