Pages

Tuesday, December 11, 2007

Tunaikan Janji

Hari nie aku tunaikn janji yg agak berkurun dah janji dgn naim. tp bukan yg pasal repair beskal, tp pegi Aquaria. mmg aku ada ckp nk bwk diorg dgn syarat cukup bajetla. mungkin hari ni seru dah sampai, walaupun duit x brape nk cukup, kitorg sampaila jugak Aquaria. plan asalnya naim nk pegi zoo negara, tp memandang naim pun dah pegi 2 kali dan dia pun nk ubah plan, aku direct jerla drive ke KLCC. selama-lama nih x penah aku bwk kete p KLCC. slalu naik LRT jer. tp hari nih, aku ikut petua shikin-alauddin; house-mate 1st-3rd sem, alhamdulillah kitorg smpi dgn lancar. jalan MRR2 tu pun x jammed, lps ke susur keluar lebuhraya bertingkat pun jalan clear jer. mmg xde jammed, sume pemandu bawak kete penuh berhemah, sopan santun sgt. rasa syok pulak drive, x tensi langsung. rasa mcm bukan bwk kete kat malaysia la kiranya. parking kt KLCC pun byk, xde nk jalan jauh nk ke escalator. so far evrythg smooth sailed.


dah smpi KLCC, kitorg terus ke Aquaria. masa sampai pukul 11:55 pg, nak dkt tghari dah. orang pun x brape ramai. so aku pun tgkla brochure dia, especially kat rege tiketla. mmg dah suspect rege sorang dalam 20 lebeh. skali die tulis adult (with mykad) - rm28, (w/o mykad) -rm38. children (with mykid) - rm 22, (w/o mykid) - rm 28. naim xde mykid, sbb x buat pun. mira i/c die dkt mak aku. so total exactly yg aku kira rm 98. mmg masih lg dlm budjet, tp lps abis aquaria, kitorg xlehla nk makan. rupanya, jumlah sume rm78. so ada canla kitorg nk mkn jap lg. dalam Aquaria lebeh kurang Under Water World, Langkawi. byk ikan dlm aquarium. yg x penah tgk dah dapat tgk. seronokla kt dlm tuh, lebeh sejam kitorg dok pusing2 tgk mcm jenis ikan, termasuk haiwan lain jugak. lps tuh dkt2 dgn burung hantu, ada org tgh nk shooting probably documentary. kat situ pakat berkerumunla org, maybe nk muka diorg masuk tv kot?aku dgn adik2 jalan non-stop sbb xnk contribute to congested area. tmpt yg paling sume org pun suke ialah dkt tunnel tuh. mmg boleh nmpk ikan berjalan atas pala. seram gak tgk ikan pari dok lalu-lalang, mcm muka alien. jaws pun ada, tp xdela nmpk garang sgt. bykla ikan2 yg sgt besar, klu skali buat kari kepala ikan, sepuluh org mkn pun x abis. time syok2 dok amik gmbr, memory kad penuhla pulak. mmg dalam memory kad tuh ada video clips, mp3, game lg. tinggal sket jer memory utk taruk gmbr. dah tu kena pilih gmbr ntah hape2 utk dibuang. aku ingtkn 4GB bolehla taruk byk2, rupanya sangkaanku dangkal semata-mata.


dah abis tunnel, dah nk abisla perjalanan kitorg. lps keluar, kitorg p smbhyg jap. tp apehal la kunci surau lelaki. kesian naim kena tunggu kitorg. lps abis, rupanya naim pun dah smbhyg sbb surau tuh finally die bukak kn. pegila kitorg dkt suria. memula plan, nk mkn kfc. tp rmi sgt org sampai melimpah-ruah, kitorg pegi kedai bertentangan sbb org x seramai kfc. nk budjet punya pasal sbb free refill air, 1 jer set, yg lain ala-carte. dah kenyang, kitorg pun balik. byrla parking, rm7 hengget. tp kasi bengang sket org blakang, byr singgit-singgit kt auto-pay. hehe, dah byk sgt sengget, kasi taruk jerla itu dalam mesin kn? tp time nk balik nih signbod wat hal. sume jalan tulis exit. skali 3 kali kitorg dok berputar nk cari jalan kuar. memula mmg aku nk balik ikut MRR2, tp bebudak nih suh ikut jalan lagi satu, so kena perati signbod jerla. baliknya jalan jammed. mungkin balasan sbb dah bersuka-ria td kot? hehe, x kesah. aku balik ikut jalan pahang. dkt dgn bulatan pahang tuh yg jammed, dkt hbkl/gh pun agak jammedla. jalan gombak pun jammed jugakla. sume jalan agak jammed la kesimpulannya.


itu sahajala cerita aquaria. aku rasa mcm aku sorang jer yg xcited, budak2 nih wat tatau jer. yg naim muka asyik masam jer sbb dah letih. mira so far so cool, xde mende yg mcm interested sgt. cuma aku jerla terckp kuat/terseparuh menjerit setiap kali nmpk ikan yg besar/xpenah tgk/menakutkan. umm, ape lg ek? kt bwh nih aku postkn gmbr2 seekers/ikan scary. seriously menakutkan setiap kali tgk dia dtg kt kita...


p/s: self-explainatory ek gmbr2 tuh; malas nak explain =p




No comments:

Lilypie Breastfeeding tickers
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers