Pages

Monday, January 21, 2008

Lapar Ek?

tghari td aku masak bgikn ribut. hehe, sebabnya td turun lmbt. sempat lg nk berinternet. end up dah nk pukul 2 baru start masak. sejak dua menjak nih aku asyik masak kari jer. kari ikan dat is. aku pulak mmg seronok masak kari sbb senang dan i definitely sure i make it sedap. sbb nanti dapat byk sgt complain from my brother. so td masak kari ikan, sayur kubis, telur dadar, ayam dgn ikan goreng. aku masak dalam 1/2 jam jer sume tuh. bukan nak riak, tp evrytime aku masak cepat gile nih, il be praying dat i wont do dis madness no more. mmg x cukup tgn, sume tgh on atas stove. sume kang silap beri perhatian ada yg hangit. tp dats da adventure yg aku suka sgt. nk masak cpt sbb kang mak aku balik, abis spoil sume mood. i mean its enough pressure nak masak cpt, tmbh lg unwanted pressure, mmg jadi tensen aku nanti. tp overall, basically i just love cooking, dont we...

but i love cooking when no one around yg nak complain2 about my way of cooking. another but, i love cooking in the kitchen dgn kaklin. sbb seronok. not to say dat i dont like cooking with mak, tp cara mak mmg sgt cara mak. my way, i think sume org pun akn just gv way and stand perfectly still, sbb i rush here and there. if my mum around da kitchen, il be sulky while cooking sbb ader jerla yg x betul or x ikut cara die. or she just simply wana have a conversation tp kinda make me a bit nak marah...

tp ofcoz i love helping mak in the kitchen rather than the other way around. sbb i follow her evry instruction so win-win situationla. dua2 pun happy jer dkt kitchen. while cooking, seronok dpt sembang2 dgn mak. i love bein around my mum if my mood meter x hang wired. klu x, ape mak ckp sikit sume nak majuk... T_T

so our lunch menu yg slalu aku masak ialah kari ikan/ayam, ayam goreng, telur dadar dgn sayur. kari sbb sume pun suka. umm, ayam goreng tuh aku wat mcm mamaknye tuh. yang ada daun kari plus rempah2. abang aku sgt suke. telur dadar, well adik aku yg suke. sayur mmg kena ada dlm menu. tp ada jugak aku wat sup, dgn tom yam. tp x brapa laku la. maybe sbb x berlemak kot? umm, aku suka wat ikan sweet sour dgn tiga rasa. tp paling senang nk masak nasi ayam kan? sekejap jer dah siap. mcm nasi minyak mak aku x bg masak sgt sbb x sehat. daging kat umah ni dah kurang masak sbb abang aku ada darah tinggi, so sume org kena bertukar makan ikan. klu x, dulu menu asyik ayam dgn daging jer.
esok rasanya aku masak ikan tiga rasa kot? sayur td beli kacang panjang. ntahla, kekadang aku termenung gak nak masak ape. mmg xde idea. last2 abg aku ckp masak yg beser2 dahla. ayam goreng dgn sayur jer. dgn kari. tp kang nanti boring pulak. asyik mende yg sama jer.umm, slalu korang masak ape ek? nanti bgla idea. leh tukar2 resepi kn? i think im growing old, da citer pasal masak2 lak. tp masak2 nih la yg paling best kn? dis post is for youla fara, so you know wats my lunch menu. i wonder wats urs? lemme know tau!!!

No comments:

Lilypie Breastfeeding tickers
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers