Pages

Monday, January 28, 2008

Just Some Update

yello... umm ape nk tulis update nih ek? umm, aku dapat jadi cikgu ganti lagi. seronoknye... tp lg seronok klu dapat jd cikgu tetap terus. tp apakn daya, x dpt2. dapat jd cikgu ganti pun jadila. sbb bile dah rasa boring, tetiba dah smpi waktu kena berenti. tp so far so good. budak2 wlupn kureng sket, tp ikut jugak ckp aku nih. paham2 jerla ajar pun subjek sejarah. aku dulu pun x berapa dgr sgt aperla yg cikgu nih dok bercerita kt dpn. my time around, budak2 nih yg bile aku suh tulis, diorg tulis. baca, diorg baca. it's like sgt sweet. tp ada jugakla budak2 nongoi yg suka nk wat pe'el diorg. still aku dapat jugak control class tuh. xdela nanti kena jelingan manja dgn cikgu nik. i feel great, so far so good...

tp yg bestnya ajar budak2 form1 & form2. ari tuh ajar form3, aku yg kena buli. ada yg panggil aku kakak jer. its like geramnye bebudak nih. dahla suka nyakat, suka nk ngorat, x padan dgn kecik. aperla parent diorg ckp klu tgk perangai anak2 diorg nih kt sekolah. haish, mmg pening pala kn?

tp yg aku x pahamnye, kenapala cikgu2 tetap nih nk konon2nya dengki dgn gaji cikgu ganti nih? i mean come on la, korang tiap2 bulan gaji masuk. tiap2 bulan ada keje. org mcm aku nih, harapkn belas ehsan jer. klu ada cikgu nk beranak, time tu baru ada keje. gaji lak, bln bapela baru nk dapat. jadi kesimpulannya, jgnla nak rasa perasaan yg x best pada cikgu2 ganti bermusim nih.

dan yg aku x bape nk paham lg... um, napela cikgu2 tetap nih suka cubicle diorg messy? aku mmg xleh nk perform klu tmpt keje berselerak. aku semak mata dgn sakit pala. so tiap kali aku amik tmpt diorg, aku akn kemas. tp aku tau, xlama lps aku tinggalkn tmpt diorg, keadaan kembali semak balik. lantakla kan, mmg org pun jarang appreciate sumthg selagi mende tuh x hilang. selagi ada kt dpn mata, kiter akan take it all for granted...

overall, i like being a sub-teacher. x kesahla klu ada mulut yg mengata. janji aku happy dgn duniaku. and budak2 tu enjoy blaja. dats da real purpose of my job pun kn. tepisan2 air liur diorg nih aku anggapkan doa jerla. mudah2an aku dapat jadi cikgu satu hari nanti... kan? =)

No comments:

Lilypie Breastfeeding tickers
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers