Pages

Sunday, May 11, 2008

Happy Day!!

so hari ni is a very happy for our dear kak shida, she's married today. when there's wedding, such vibrant atmosphere is everywhere. tp sumhow, mine turn out to be otherwise. nape ek? hmmm, it happen right after we went to buy a gift for our lovely bride. tgh asik melilau2 dlm kedai itu, aku tersepak lantai yg permukaan yg agak x rata. my selipa pun tercabut. aku pun penuh dgn muka sedeh ngadu pada ibu ku. dan aku telah create a little scene dlm kedai itu, di mana sumenye pun nak tgk selipa ku yg dah tercabut. sementara nk ke kedai kasut, aku DIY sket selipa itu supaya aku leh jalan dgn agak senonoh. so aku pun pinjam kaunternye stappler dgn cellotape. nmpk mcm dah steady sket selipa, aku pun round2 la blok kedai itu dgn harapan terjumpa kedai kasut sementara mak settle kn urusan hadiah. end up xde kedai kasut. so kena pegi blok2 kedai yg kt dpn sana nun, jauhla sket. cari punya cari, mmg susah nye nk beli kasut/selipa sbb org malaysia ni sume comey2, jd yg ada setakat saiz 8 je yg paling besar. last2 sambar jerla yg saiz 8 tu, takat muat pun cukupla. burn rm 25 utk selipa yg nak dipki utk sejam dua.

anyway, the reception mmg best sbb lauk die sgt sedap. aku suka sgt satu dish ni, ikan masak sweet sour i guess. dulu masa kenduri kak nini pun i think caterer yg sama kot sbb menu die sama. among the guest, kali ni spotted is pakcik ramli sarip. last kenduri spotted a. samad said dgn farid kamil. tp the special story about these celeb guest is a. samad said, sbb die cerita dgn the host and hostess yg die dtg naik bas smpi cm, then naik teksi smpi ke dewan nih. how cool is dat, datang dgn agak susah payah semata2 nk memenuhi undangan org. dis is the spirit we're talking bout!!! ble teringat je cite nih, rasa malas nk pegi keje pun hilang. i mean, pegi keje pun naik kete, keje pun sekerat hari jer. sumtimes yeah im having bad days with this budak2 yg sgt baik, sumtimes maybe i dnt. tp ini kn part of making living. mmg dah lumrahkn, mane de senang nak senang and obviously bukannya susah nak susah. jadi kesimpulannya, amikla iktibar one of the great people ni, yg mmg sgt humble, down to earth n very polite orangnya, above all he's the shining star in Malaysian sky.

ape lg nak membebel nih ek? hmm speaking of wedding, again nak mention yg my two cousins also getting married this skool holiday. and atteding wedding ofcoz unattended question bout when-am-i-gona-get-married question pop up!!! bertenang makciks sekalian, behold your tongue as you are bout 2 speak. ingtla peribahasa ini, takkan lari gunung dikejar, takkan lari nasik minyak saya nanti. jadi cuba2 la tarik napas smpi semput, insyallah ada rezeki, x lama la tu saya blanja makciks nasik minyak ek. nak amik byk2 pun xpe, nk amik ayam sekor pun xde masalah. nak tapau pun orait, no hal. saya sendri leh cedokkan utk makciks ek. cume skrang yg saya mintak agar makciks bersabar, tenangkn diri dan carila pape lagi cite panas ke gossip cik kiah daripada asyik memikirkan pasal nasik minyak saya ek....

so have i told you bout my wedding dream? pasal fantasia perkahwinan ku yg menjadi idaman para makciks bile tgk muka aku ni? hmmm, i thnk dah penah cite dgn elly, n sum yg penah keje dkt ppwn, n maybe my fellow unitenians. so nk kena repeat balik ke? payah la kot ek? sbb aku pun sudah malas mau taip da... mau prepare mood utk esok ni, nk amik mood, tarik napas dlm2, dan thnk of my happy thought, my happy place. tarik napas, tunggu smpi muka merah, hembus napas. yup, i guess im ready for tomoro. ini saja bebelan utk hari ni, sampai berjumpa lagi =)

No comments:

Lilypie Breastfeeding tickers
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers