Thursday, June 05, 2008

Speechless Is Priceless

Klaka sgt tgk reaction org yg tercaught ngumpat behind my back, or is it on my face? ahaha, i really dont mind ur tongue, by all mean i can save you guys a trip to hell kn? its ok, no harm is done, non is taken any way. but sgt klaka and definitely priceless to see the aftermath afterward.

dis is definitely not the first time i heard these whispers. i just keep quiet and yeah, it hurt. tp wat can i do bout it, as if i can shove their mouth with shit or something. but the point is dat i heard them and instead of them getting their ticket to hell by mengumpat, i save them. see how heroic i am? hehe...

so no offense, tak kesah sebenarnya klu kamu nk ckp pape pun. sbb saya punya telinga ni telus, masuk kiri keluar kanan. tp ni smpi demam2, muka kelat memanjang, i mean wats da point? im fine jer, still happy mappy. klu rasa bersalah sgt, minta maaf lah. ni x jugak mintak maaf. nk suruh saya yg mintak maaf dulu ke? mintak maafla, bukannya saya yg mengumpat awak. so why do i have to be the bigger person and initiate the so-called forgiveness?

the truth about me, under the star of libra, guess i am much equal in evrythg. if you hurt me, dasarnya you must be hurt back. but im not da kind of person who like to see people get hurt. so da hurt either you do it yourself, or most probably someone else hurt you back. bukankah roda itu selalu berpusing. dan bukankah the saying goes; wat you give is wat you get?

kesimpulannya di sini, dan pengajaran yg akn saya tanam dalam hati adalah, jaga mulut kalau takut masuk neraka. klu x jaga, mmg confirm akn ke neraka without a doubt. jadi, wlupun zahirnya saya x ucapkan maaf, tp sebelum tidur saya make sure saya akn maafkn semuanya. bukankah rasulullah sendiri pemaaf orangnya. jadi, siapalah saya utk tidak memaafkan org? tambahan pula saya juga 247 x lekang dgn dosa, samada sedar atau tidak. jadi, dgn bermaafan kita akn perolehi kemaafan.

nantila sambung borak. ada lg nk cite, tp nanti2 la. bukan niat nk bertangguh, tp ada sesuatu yg perlu diberi perhatian terlebih dahulu. sekian, jaga diri, jaga kesihatan...

No comments: